Pentru a beneficia de asistenţă medicală primară achitată din fondurile de asigurare obligatorie de asistenţă medicală, fiecare cetăţean trebuie să se înregistreze la medicul de familie în instituţia medicală primară.
Schimbarea medicului de familie şi a instituţiei medicale primare poate fi efectuată pe tot parcursul anului, peste șase luni de la ultima schimbare/înregistrare, cu excepţia cazurilor când persoana îşi stabileşte locul de trai în altă localitate, inclusiv în alt sector al mun. Chişinău.
Puteţi alege o singură instituţie medicală primară, preferabil cea mai apropiată de locul de trai.
Paşii necesari pentru înregistrarea la medicul de familie sau schimbarea acestuia:
-
Adresaţi-vă medicului de familie ales, pentru a obţine acordul de a vă înscrie pe lista sa.
-
Completaţi următorul model de cerere: versiunea în română și versiunea în rusă.
-
Depuneţi cererea la medicul de familie, dacă vă înregistraţi pentru prima dată sau schimbaţi medicul în cadrul aceleiaşi instituţii medicale.
-
În 10 zile, instituţia medicală vă va informa despre înregistrarea pe lista medicului.
-
Pentru schimbarea medicului de familie într-o altă instituţie medicală, depuneţi personal cererea la serviciile de relaţii cu beneficiarii ale CNAM, care se află în cadrul agenţiilor teritoriale ale companiei, în fostele centre ale medicilor de familie ori în spitalele raionale. În maximum 10 zile, reprezentanţii Serviciului de relaţii cu beneficiarii al CNAM vă va informa despre modificarea datelor în sistemul informaţional în ceea ce priveşte înregistrarea pe lista medicului.
-
Accesaţi rubrica „Verificarea înregistrării la medicul de familie” de pe site-ul cnam.md, pentru a verifica la ce medic de familie sunteţi înregistrat.
Dacă v-aţi înregistrat pentru prima dată sau aţi schimbat medicul de familie în cadrul aceleiaşi instituţii medicale, beneficiaţi de serviciile acestuia începând cu data acceptării cererii de către medic.
Dacă aţi optat pentru serviciile unui medic de familie dintr-o altă instituţie medico-sanitară, beneficiaţi de serviciile medicului ales din momentul efectuării modificărilor în sistemul informaţional al Companiei Naţionale de Asigurări în Medicină.
Pe parcursul următorilor cinci ani din data de 27 ianuarie 2017, când a intrat în vigoare noul regulament privind înregistrarea la medicul de familie, toţi cetăţenii își vor reconfirma voința de a fi înregistraţi pe lista medicului de familie prin completarea cererii de model nou. Aceasta va fi depusă la medicul de familie şi ataşată la cererea iniţială, făcută anterior intrării în vigoare a regulamentului.
Regulamentul privind înregistrarea persoanei la medicul de familie din instituţia medico-sanitară ce prestează asistenţă medicală primară în cadrul asigurării obligatorii de asistenţă medicală în limba română și în limba rusă.